Voting

tisdag 12 oktober 2010

BRIS!!!




Är jag KÄR i pärlor och liseloppans smycke eller är jag KÄR???


Ett tag sedan jag skrev något. Har varit iväg på UNDERBART TREVLIG pärlhelg i Täby och träffat likasinnade galna pärlare som mig själv. Heeeela helgen, med undantag för nätterna har det pärlats, pratats, fnissats och ätits!! Trodde magen skulle sprängas av all mat. Inte rör man på sig något nämvärt heller!!!

Hur eller hur. Kvällen innan jag skulle iväg påminde jag sonen om att jag inte är hemma på fredagen när han kom från skolan. Mammagris som han är, blev han helt bestört och utbrast att det minsann inte var nyttigt att lämna barn hemma. En mamma ska ALLTID vara hemma. När jag frågade varför det var så viktigt fick jag till svar att hon skulle laga mat såklart.....
Han fortsatte med att han minsann skulle ringa till BRIS och berätta hur elak hans mamma var som för en gångs skull inte skulle vara hemma och stå vid grytorna i köket!!!
Jag kunde inte hålla mig för garv och rådde honom att ringa såklart....;))

Nyss när jag kikade in på bloggen hos en av de härligt, galna pärlvännerna som jag träffade i helgen såg jag att jag fått en blog award!!! Mitt hjärta blev varmt!! Hon är bara FÖR go, den bruden!!! TUSEN TACK JOLIN!!! PÖSS!!

-Välj tre saker som ligger dig varmt om hjärtat
-Skicka vidare till 5 bloggar...
-Publicera en bild som gör dig glad

Det var ovanstånde saker som skulle utföras.......

På första frågan måste jag nog säga familjen, vänner, bekanta, släkt etc (jag kör ihop allt detta till att vara en sak). Sedan är det nog känslan av att hjälpa någon, ha äran att få glädja någon. DET ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Slutligen är det nog skapandet, vackra pärlor, smycken, delar som ligger varmt inbäddat i hjärtat.

Jag tänker skicka denna award till 5 bloggar, dessa är:
Liselotte Zeijlon, zeijlon.blogspot.com/
Anna, rasmusnoel.blogspot.com/
Nordljus, www.nordljus.net/se/
Sara, sarabokwall.blogspot.com/
och sist men inte minst: Karin, http://messinidesign.blogspot.com/

Bilder som gör mig glad är bilderna ovan!! My kind of "chicks"

2 kommentarer: