Voting

måndag 1 februari 2010

Pubertet

Jag har ju haft lite funderingar om NÄR sonen (12 år) ska börja bry sig lite om att det faktiskt är TREVLIGT, inte bara för omgivningen utan för honom själv att lukta gott och att duscha!!! Det kommer med intresset för flickorna har jag hört......

Det har tidigare varit allmänt kaos hemma hos oss när man nämt att det nog är dax för en dusch....gap, skrik o tjut!!!!

Döm om min förvåning när sonen SJÄLV begav sig till duschen i lördagskväll. Då sade han att han skulle duscha på söndagen med.....ELLER HUR tänkte jag.....

Nåväl, söndagskvällen kom och han kom SJÄLVMANT till mig och frågade om det var för sent för en dusch...jag blev så snopen att jag stammade fram..."nääää, gå...du...in...i...duschen....(lååååång haka!!!!!)

När han lagt sig för natten ropade han "pappa, väck mig 20 minuter tidigare än vanligt imorgon bitti" pappa svarade "jaha, varför??"

"JOOO, för jag ska duscha" svarade sonen......återigen höll jag på att tappa hakan....

Det visade sig att han plötsligt tyckte det var SKÖNT att duscha??? SKÖNT??? MIN SON??? Jösses, vad har hänt???

Frågade lite försynt om det hade NÅGONTING att göra med intresse av flickor???

Svaret kom snabbt med glimten i ögat "kanske det kanske...."

Dåså, nu kan jag sluta bekymra mig för KAOSet hemma när det är duschdax!!!!

Ännu en milstolpe avklarad!!

1 kommentar:

  1. Hahahha, du skriver så roligt!!
    Vilken befrielse för Ludvig att komma på att han behöver duscha :-) Snart kommer han hem med en tjej ska du se ;-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera