Voting

torsdag 26 november 2009

Cinderella - En underbar resa!

Sååå, då var det dax att berätta om våran tripp med Viking Lines Partybåt Cinderella med några av mina kära kollegor.

Här är några av dem förväntansfulla i terminalen innan vi går ombord. Vi var ca 1,5 timmar tidiga så vi letade upp en krog för att stilla våra mycket torra strupar!!

Vi hittade en thailändsk pub och när min kollega skulle handla sig en Öl frågade bartendern om vi möjligen kom från Norrköping, nej svarade jag, vi kommer från Mjöööölby. Han härmade Mjööööölby. Jag presenterade min kollega och berättade att han kallades "Rodda" (mycket östgötskt uttal) och han härmade det genom att säga "ah, ååååååda" så hädanefter är han omdöpt till "ÅDA", gissa om jag skrattade!!!

Här är min hyttkamrat och vi har precis installerat oss i vår hytt. Glada i hågen!

Alla samlade i en hytt, härliga kollegor!! Helene och Tommy var fortfarande uppe här...;)



Såhär glad var Tommy över att vi skulle gå och käka julbord!!! Han är nog grundad med några öl tror jag.....;)

Några av oss vid julbordet!

Och såhär mycket gott åt vi!!

Jag köpte mig en Pina Colada, gott gott.
Och Britt-Marie köpte en annan drink.


Britt-Marie dansar för fullt till streaplers orkester!


Louise och Lennart tar sig en svängom.


Åda och Eva i glada samspråk.

Det här var VÄRSTA grejjen alltså. Den här tjejen har en görkort klänning på sig och tuuuunna nylonstrumpbyxor. När hon dansade gled klänningen upp och ibland syntes hela arslet OCH man såg hur tydligt som helst att hon hade stringtrosor. VÄÄÄÄLDIGT osmakligt om jag säger så.

En annan karl (lyckades INTE fånga honom på kort tyvärr!!!) såg ut som en GRODA när han dansade med en viss kvinna, han liksom TRYCKTE upp sin ända mot hennes skrev,,,,,,fy fasen så osmakligt på ett dansgolv!!!! Men vi som såg detta fick oss ett gott skratt och det förlänger ju livet säger de lärde....;)

Nej, vi dansade inte bara till streaplers, vi var några som modigt intog 12-års klubbens disco dansgolv och svängde loss som bara den.....Härligt med lite rump-skump!!

Dagen efter...;) Mulet och grått ute men humöret var på TOPP. KAFFE intogs på ett trevligt cafe på båten. Här är jag själv med på bild.



De andra kom snart efter....MEN, var är Tommy???? Ja, DET kan man ju undra....;) Han intog ryggläge i sin hytt HEEEELA dagen efter....;)


Såhär fullspäckad var Evas väska efter en shoppingtur i taxfree butiken!!

Summan av kardemumman: En MYCKET trevlig resa som jag mer än GÄRNA gör om. HUR trevligt som helst!!

TACK kära kollegor för trevligt sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar