Voting

onsdag 18 augusti 2010

Sthlm och NoIce

Jag bodde på ett vandrarhem i gamla stan som heter 2 Hostel Gamla Stan. Det ligger på skeppsbron 40 och kan varmt rekommenderas i all enkelhet. Vägen dit lotsades jag fram av Stadig´s! TACK för det!!
Ingen flådig hotellfrulle men vad gjorde det, jag var ju där för att festa runt och vem vill då ha frulle???? Väl på hostellet duschade jag trots att jag gjort det innan jag åkte.....det var KVAVT och VARMT i sthlm!! Gjorde mig iordning och klädde mig som ni kan se i collaget nedan:
Kl. 17,00 anlädde jag och några NoIce fans till festvåningen "gamla stans källare" som låg endast några kvarter bort från mitt hostel. Där var humöret och feststämningen på TOPP!! Mycket trevlig folk lärde jag känna!!
Ungefär lagom till krubbet dök Peo Thyrén och Robban från NoIcE upp. Funky Dan hade tyvärr "fastnat" i Skellefteå och kom inte loss. Grabbarna spelade lite och vi sjöng med i de väl inövade låtarna!!!!! Applåder och blixtrar om vartannat!!
Festarrangörerna hade verkligen gjort det jättemysigt med bilder, album och annat på väggar och bord!!Festen höll på till sen natt, vi pratade, skrattade, festade och umgicks!!! Peo hade med sin senaste bok som jag givetvis köpte och fick signerad. Passade på att fånga oss på bild oxå!! Min lycka var gjord.......;)LÅÅÅÅNGT senare somnade jag trött men mycket lycklig i min säng på hostelet.!!!
Morgonen efter lunkade jag från gamla stan mot city. Tog en dryckes-frukost som bestod av en blåbärs smoothie, en kopp kaffe och ett stort glas vatten!!! Passade på att shoppa lite inne på lagerhaus och några andra butiker oxå!!! Denna helg hade sthlm kulturfestival så på alla gator i sthlm trängdes bord med böcker som antikvariat och div författare sålde.

Tåget gick hem tidig eftermiddag och åter till vardagen....
Summan: Ångrar inte för en endaste liten sekund att jag åkte även om jag fick åka själv!!! UNDERBART. Mycket nya vänner har jag fått och vi kommer att göra denna sammankomst till en trevlig tradition!!

TACK alla inblandade för en fantastisk upplevelse!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar