Voting

tisdag 28 december 2010

Plastic-fantastic

Tänkte visa er lite bilder på ögonlocksplastiken jag gjort. De flesta bilderna är tagna utan glasögon för att ni bättre ska kunna se resultatet. Håll tillgodo!

Såhär såg mina vackra ögonlock ut INNAN plastiken. TUNGT!
Nyss hemkommen från plastikoperationen som tog ca 1,5 timme.
Dag 2. Såhär ser stygnen ut. Nu börjar det bli ilsket rött!

Dag 3. Gul/grön under ögonen.
Dag 4. Det börjar likna något.

Dag 5. Bättre och bättre.


Dag 6. Imorgon ska stygnen tas bort. Svullnaden lägger sig så sakteliga.
Fortsättning följer.....

12 kommentarer:

  1. Vad fint, du kommer ju få ett helt nytt ansiktsuttryck vetjá. Har du fått betala detta själv? Det är ju inte alltid den vanliga vården ställer upp på detta, jobbar ju på ögonklinik, så jag vet att många har dessa problemen.
    Kram och go fortsättning!

    SvaraRadera
  2. M-L. Jag har bekostat det själv. I östergötland måste du vara blind, dvs, ha skinnöverhäng på HELA ögat för att få det bekostat. HELT SJUKT! Har inte gjort detta för skönhetens skull utan för att jag LED av det i form av huvudvärk (pannan).

    SvaraRadera
  3. Hm,det är olika i olika landsting antar jag. Men det ser ju ut att bli jättefint resultat. Hoppas du slipper värken nu då! Men man ser ju på pupillerna att ögonlocken skymmer på "före"bilderna. Hos oss tror jag att man kan få det bekostat om det skymmer synen för mycket, med tanke på körkort och så framförallt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte klokt!! De är SVINHÅRDA i Östergötland och ffa i Linköping, sjukt tycker jag när man lider av det. Kan mycket väl förstå det när man "bara" vill göra det för skönhetens skull men när det blir fysiska men av det tycker jag det skulle vara ok.
    Kram och god fortsättning.

    SvaraRadera
  5. Ser finfint ut, du ser så pigg ut! :) hoppas att du slipper värk nu...

    SvaraRadera
  6. Vad modig du varit, det ser ju ut att bli kanon, Hopppas du blir av med huvudvärken nu.
    Håret är ju med skitsnyggt..
    Kram goa du...
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt, vilken skillnad! :) God fortsättning på dig också!

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för fin feed-back. Jag tror oxå det kommer att bli ett toppen resultat!! Skillnad blir det ialla fall.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  9. Fint!:) Spännande att se resultatet så här. Dumt bara att du fick bekosta det själv med tanke på huvudvärk.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Tufft beslut! Men det kommer att bli bra tror jag! God fortsättning!

    SvaraRadera
  11. Hej där, ramlade in här via diverse andra bloggar.
    Spännande med din operation.
    Jag har precis LIKA.
    Är det något som jag själv lidit av i alla mina dagar är mina hängande ögonlock. Har aldrig kunnat ha ögonskugga osv. Vet alla folk runt omkring tycker att jag överdriver men jisses så mycket jag skulle vilja göra en lika operation som du.
    Så, låt höra - var det jobbigt, hemskt, dyrt???

    SvaraRadera
  12. Åh, vad kul att läsa era kommentarer.
    CLE: Det var INGET jobbigt alls, lokalbedövning, ingreppet tog ca 1 timme, lite tid för bedövning och efteråt fick jag ligga med kyld ögonbindel en stund så på ca 1,5 timme var jag därifrån, klart! Stygnen (tråden, en lååång tråd på varje ögonlock) togs idag, 1 vecka efteråt. Fortfarande lite svullet men det tar lite tid innan det lägger sig. Hemskt = Inte ett dugg. Jobbigt = Inte ett dugg, bedövningssprutorna kändes mindre än myggbett). Dyrt = En smaksak, beroende på vad man relaterar till. Jag betalade 12.500 kr och tycker det är VÄL värt pengarna. Andra plastikingrepp är ju betydligt dyrare men detta är nog billigare pga icke narkos. Vet precis hur du har det med ögonskugga etc = OTÄNKBART!
    Go for it!!!
    /Anette

    SvaraRadera