Voting

fredag 25 december 2009

Julafton 2009 - i ord och bilder

Julen har varit fantastisk, bättre än på mycket länge!!! Tror det berott på SNÖN ute. Man får en annan stämning inombords. Jag minns knappast när vi hade en VIT jul sist. Det har varit UNDERBART. Vi började med mat mat och MAT. Efter det samlades vi framför tv:n och Kalle Anka. Efter Kalle kom tomten och nissen och delade ut paketer. Det verkar som om alla blev nöjda och belåtna av det de fick. KANON!

Efter det chill, prat och trevlig gemenskap. Barnen ägnade sig åt sina julklappar.


Hanna framför granen hos moster
Liiiiite av Julmaten!

Några av oss som firade Julafton 2009

Syrrans 2 äldsta grabbar, Robin och Rasmus. Här ses Kalle och hans vänner.

Dax för tomten att göra entré. Sonen och dottern får paket och tomten PROPSAR på att få kramisar, helst av dottern.....;)



Barnen öppnar paketer.
En dryck som jag inte kan vara utan, ffa inte på Julen....mammas hemgjorda ENBÄRSDRICKA. Det bästa är att jag får ha den för mig själv, ingen annan i familjen gillar den. Jag är uppväxt på denna dryck under vinterhalvåret!!!
Såhär fin är vår entré in till vårt hus, fotot är taget sen Julaftonskväll, 2009.

Sammanfattning: En underbar VIT jul med mycket stämning och härlig gemenskap. Den BÄSTA på flera år. En jul för mig ska vara VIT, det ska finnas enbärsdricka, tomten ska komma, barnen ska vara nöjda över klappar och vi ska ha fin gemenskap. Allt detta fanns.

GOD FORTSÄTTNING!

2 kommentarer:

  1. God Fortsättning, Anette!!
    Är det tomtens spår man ser på uppfarten?!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. God Fortsättning till dig oxå.
    Nej, tyvärr är det inte tomtens spår utan kunders spår i snön....;)
    Tomten kom till syrrans hus, vi är grannar och det var där vi firade iår. Vi byts om vartannat år.

    KRAM!

    SvaraRadera