Voting

måndag 21 december 2009

Sagan om fönsternissen!!

Nix Pix, det kom ingen fönsterputsare idag heller!!!!! Jag hade plockat undan allt IGEN, väntade o väntade, till slut ringde jag o kollade......då hade han (fönsternissen) skrivit in mina fönster på ONSDAG???? Omöjligt sa jag, då jobbar jag och är inte hemma.....!!! SUCK, vad trött jag blir!!

Hur eller hur så får dottern helt sonika vara hemma då och passa nissen.....fint vill jag ju att det ska vara såklart till jul!

Istället passade jag på att besöka goda vänner i grannstaden. Som vanligt for jag in som ett yrväder i deras gästvänliga hem. Med mig hade jag ingen GOD JUL-blomma som man kanske brukar ha....NEJ, den här familjen är speciell och ffa ÄLSKAR de mat!!!! Såååå, istället hade jag en limpa nybakat bröd till ena sköna grabben (men de äter båda sköningarna vet jag....;).

Till hela familjen hade jag med mig.....MAT....inte färdiglagad utan råvaror som jag tillagade hos dem, med risk för att göra stora starka mannen i huset utom sig av besvikenhet över att han inte får laga middagen....sagt o gjort. Fram med pannor och grytor. Någon timme senare stod middagen serverad: Stekt kyckling, kokt potatis, god sås på sky, gott gott saker och ädelost, haricot vertes. Om de åt????? GISSA!!! Tror så gott som alla faten var länsade när jag sedan åkte hem. SÅNT ÄR KUL!!!! Det blev min GOD JUL hälsning till dem! Originellt men säkert uppskattat.

Hem igen, lagade käk till vargarna hemma, putsade barvagnen:

Godisarna fick ställas ut i hallen för att granen skulle få plats. Blir ngn sugen?

Visst ja, måste visa er så fin min nya make up är, den kommer från FACE och är exakt ton i ton med min blekfeta hudfärg:
Fortfarande i myspyskläderna!



4 kommentarer:

  1. Nämen Anette...har du bytt märke? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är inte den som är den. Jag provar lite av varje (makeup märke)

    SvaraRadera
  3. Om det smakade? Gissa? Det syntes på faten som du skrev! Du kan verkligen laga mat du! Så GOTT!!! Tror inte maken var alltför ledsen iaf. Lite Dooleys hade suttit fint på tal om vagnen. Make up:en var inte heller helt fel den heller. Vaddå, blekfet hy?????
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ewa:
    Det är liksom meningen att det ska ta slut (maten), det kunde dock räckt till "vargarnas" matlådor oxå!!! SORRY
    Japp, har blekfet hy!!!
    LOVE U. Förresten, hälsa den "äldsta" sonen att han är en VIRRPANNA, tutade på honom förut men inte sjutton såg han något!!! Eller hörde....;)

    KRAM KRAM!

    SvaraRadera