Voting

torsdag 28 januari 2010

Psyksjuk regering??

Dagens bästa måste ändå vara Aftonbladets Lisa Magnusson som undrar om vi inte borde SJUKSKRIVA moderaterna för förlust av verklighetsuppfattning!!!

Kunde knappast uttryckt mig bättre. Gillar tanken SKARPT!! Vet i fasen inte vad den moderata regeringen håller på med. Regler och krav ändras till omänsklighet. Vissa delar av detta kan jag köpa, det är HELT riktigt (anser jag) att man sparkar fart på dessa arbetsskygga, lata människor som gått hemma år ut och år in bara för att de inte "känner för att arbeta"......DET är en sak men annat är helt galet!!!

EX:

Syrrans grabb (21 år) har gått arbetslös ca 1 år. Han söker ständigt jobb. För några veckor sedan blev han erbjuden att hoppa in extra åt en byggfirma vars anställd var sjukskriven. Grabben blev ÖVERLYCKLIG!! Men, lyckan var kort. Det visar sig att bara för att arbetsplatsen inte har avtal med det fackförbund grabben är med i så FÖRLORAR han 1500 kr/månad av att arbeta.

Jag har för mig om att kärnan i moderaternas kampanj var att "DET SKA LÖNA SIG ATT ARBETA"??? Vad är då detta? Ett kryphål i kampanjen? Inte kan man väl mena att man som ung ska förlora på att gå och arbeta? Vad ger det för signaler till våra unga?

MY GOD!!! Snacka om att man blir TRÖTT!

2 kommentarer: