Voting

måndag 11 januari 2010

Slödag

Ååååh, vilken skön slödag det varit idag. Gjort vad jag själv velat NÄR jag velat det utan att ungarna tjatat om MAT MAT MAT!!!

Vet ni vad...JO, de där cocos kulorna jag gjorde igår......de bara smalt i munnen idag...SUPERGODA, här är receptet:
Till ca 50 st (ganska små)

Fyllning:
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 påse cocosflingor (200g)

Garnering:
200 g ljus blockchoklad
evt silver eller pärlemorkula

Gör såhär.
Blanda allt utom kokos i en kastrull, låt koka ca 5-9 min, tills smeten börjar bli seg. Tillsätt cocosen. Låt smeten svalna något och rulla sedan små bollar och lägg på bakplåtspapper. Ställ kallt minst 1 timme.

Smält chokladen över vattenbad. Doppa cocosbollarna i chokladen (stick en tandpetare i dem så doppar man dem lätt utan kladd) och låt dem stelna på bakplåtspapper. Förvaras kallt. Pynta dem gärna med silver eller pärlemorkula.
MUMMA!!!

Lägger upp några nygjorda smycken:
Armband med vintagehänge (kan bytas ut mot valfritt foto/bild).

Underbart halvlångt halsband. Knäppes mitt fram. Knallröda glaskulor. Hjärthänge.
Halvlångt halsband med vita kulor. Hänget är Jesus på korset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar